Palec łabędzia szyjka

W obrębie dłoni na skutek różnego rodzaju urazów, uszkodzeń struktur anatomicznych czy chorób zwyrodnieniowych i współistniejących może dochodzić do powstawania wielu skomplikowanych deformacji. Jedną z nich jest palec łabędzia szyjka. Przypadłość ta wywołuje nie tylko defekt estetyczny, ale też dolegliwości bólowe. Diagnostyką tego problemu oraz kompleksowym leczeniem i opieką pozabiegową zajmuje się HANDPROJECT Clinic Minimedica w Gdańsku.

Czym jest palec łabędzia szyjka?

• Palec łabędzia szyja jest jedną z kilku form zniekształceń występujących w stawach międzypaliczkowych, które stanowią połączenie paliczków bliższych, środkowych i dalszych palców, a czasem nawet stawów śródręczno-paliczkowych. Deformacja typu palec łabędzia szyja charakteryzuje się patologicznym przeprostem w obrębie stawu międzypaliczkowego bliższego. Zjawisku temu towarzyszy ponadnaturalne zgięcie w stawie międzypaliczkowym dalszym.
  • Zniekształcenie palec łabędzia szyja czasami jest mylony z palcem butonierkowatym. Zarówno jedna, jak i druga dolegliwość wymaga konsultacji specjalistycznej, wykonania specjalistycznych badań oraz zastosowania leczenia chirurgicznego, które dostępne jest w nowoczesnej klinice HANDPROJECT Clinic Minimedica w Gdańsku. To zastosowanie innowacyjnych technologii i rozwiązań dobranych w sposób indywidualny do każdego Pacjenta.

Palec łabędzia szyja – przyczyny

• Stopniowe niszczenie struktur stawowych, a także zaburzenia biomechaniczne równowagi sił występujące w obrębie mięśni prostowników i zginaczy palców to stan, w którym najczęściej rozwija się palec łabędzia szyja. Przyczyny tej dolegliwości to w dużej mierze uszkodzenia ścięgien prostowników palców, także w przebiegu reumatoidalnego zapalenia stawów (RZS) wywołującego zmiany również w innych obszarach ciała.

W jaki sposób można wyleczyć palec łabędzia szyja?

• Zniekształcenie palec łabędzia szyja można poddać leczeniu operacyjnemu w klinice HANDPROJECT Clinic Minimedica w Gdańsku. Dobór metody i zakres wykonywanych działań ściśle zależy od danego przypadku Pacjenta, zaawansowania deformacji i postępu choroby. Celem wdrożenia działań operacyjnych jest poprawa jakości życia Pacjentów, przywrócenie funkcji palców i dłoni oraz ułatwienie wykonywania codziennych czynności.
  • Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych urządzeń i technologii w ramach podejmowanych działań możliwe jest wykonywanie zarówno zabiegów profilaktycznych, jak i rekonstrukcyjnych. Daje to szansę zaplanowania całej procedury, która nie tylko spełni oczekiwania Pacjenta, ale też będzie możliwie najkorzystniejszym wariantem ingerencji pod względem medycznym.

Chirurg ręki Gdańsk

• Zapraszamy do szczegółowego zapoznania się z ofertą HANDPROJECT Clinic Minimedica w Gdańsku. Z przyjemnością odpowiemy wyczerpująco na Państwa pytania i umówimy dogodny termin konsultacji, a następnie wszystkich zleconych badań oraz właściwego zabiegu. HANDPROJECT Clinic Minimedica to gwarancja usług medycznych na najwyższym poziomie, kompleksowej opieki nie tylko w trakcie, ale również przed i po zabiegu oraz uzyskania pomocy w nieodległym terminie, co jest kluczowe dla wielu urazów i schorzeń w obrębie nerwów, mięśni czy ścięgien.