Palec butonierkowaty

W wyniku różnego rodzaju urazów, schorzeń, zwyrodnień i patologii może dochodzić do deformacji kończyn, w tym palców ręki. Jednym z charakterystycznych zniekształceń, które powoduje szereg dolegliwości bólowych oraz utrudnień w codziennym funkcjonowaniu, jest palec butonierkowaty. Leczenie tej przypadłości, jak i kompleksową diagnostykę na najwyższym poziomie oferuje HANDPROJECT Clinic Minimedica w Gdańsku.

Na czym polega palec butonierkowaty?

• Palec butonierkowaty to rodzaj deformacji związany z patologią centralnego pasma prostownika palca. Struktura ta umożliwia prostowanie palca ręki oraz stawu międzypaliczkowego bliższego. Kiedy dochodzi do zaburzeń w tym rejonie, siła, która prostuje palec, przenoszona jest przez pasma boczne prostownika. Te natomiast ulegają przemieszczeniu w kierunku dłoniowym. Ostatecznie staw międzypaliczkowy bliższy pozostaje w zgięciu, a staw międzypaliczkowy dalszy ustawia się w wymuszonym przeproście.
  • Deformację określaną jako palec butonierkowaty można dość łatwo rozpoznać. Przy swobodnie leżącej dłoni na powierzchni płaskiej w obrębie chorego palca pacjenci zgłaszają, że “środkowa kostka” jest charakterystycznie uniesiona. Takiemu nienaturalnemu zgięciu często towarzyszą również dolegliwości bólowe. Niekiedy obrzęk to jeszcze jeden objaw, który wyróżnia palec butonierkowaty. Operacja schorzenia jest w stanie pomóc nawet w zaawansowanych przypadkach tego typu zniekształcenia.

Palec butonierkowaty – leczenie i rekonwalescencja

• Można wyróżnić różne stadia i stopnie zaawansowania schorzenia, jakim jest palec butonierkowaty. Leczenie i jego formy zależą ściśle od indywidualnego stanu Pacjenta i postępu choroby. Zastosowanie właściwej formy leczenia w każdym przypadku musi poprzedzić szczegółowa diagnostyka i wykonanie dokładnych badań. Na podstawie ich wyników możliwe jest dopasowanie odpowiedniego rodzaju interwencji medycznej, którą może być zarówno leczenie zachowawcze, jak i chirurgiczne.
  • Jednym z kluczowych elementów w postępowaniu z deformacjami palców jest czas. Tak jest również w przypadku takiej dolegliwości, jak palec butonierkowaty. Operacja czy też zastosowanie odpowiedniej ortezy lub innej formy leczenia zachowawczego może mieć kluczowe znaczenia dla odzyskania sprawności palca i powrotu do zdrowia jedynie we wczesnych fazach uszkodzenia. Im dłuższe zwlekanie z podjęciem interwencji, tym większe ryzyko wystąpienia różnego rodzaju powikłań i zrostów utrudniających powrót do pełnej sprawności.

Leczenie palca butonierkowatego w HANDPROJECT Clinic Minimedica w Gdańsku

• HANDPROJECT Clinic Minimedica to miejsce, w którym można przeprowadzić kompleksową diagnostykę i zaawansowane leczenie różnego rodzaju schorzeń i deformacji dłoni, w tym takich dolegliwości jak palec butonierkowaty. Leczenie dobierane jest indywidualnie i przeprowadzane z zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań i nowoczesnych technologii.
  • Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą i kontaktu. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i umówimy dogodny termin konsultacji, badań oraz zabiegu. HANDPROJECT Clinic Minimedica to gwarancja nieodległych terminów i usług medycznych wykonanych na najwyższym poziomie, co jest kluczowe zwłaszcza w przypadku chirurgii ręki.