Fasciectomia transdermalna

W obrębie dłoni mogą występować zróżnicowane schorzenia i dolegliwości zarówno o podłożu genetycznym, zwyrodnieniowym, jak i wywołane urazami mechanicznymi czy czynnikami chorobotwórczymi. Wśród takich chorób znajduje się przykurcz Dupuytrena. Leczenie tego schorzenia może przebiegać z zastosowaniem różnych metod. Jednak w przypadku zaawansowanego stadium choroby, niezbędna jest fasciectomia transdermalna. Zabieg ten przeprowadzany jest w HANDPROJECT Clinic Minimedica w Gdańsku.

Czym jest choroba Dupuytrena i jak się objawia?

• Przykurcz Dupuytrena określany jest również jako przykurcz rozcięgna dłoniowego ręki. Schorzenie powoduje stopniowe zgrubienia, guzki i stwardnienia skóry w obrębie dłoni, co wywołuje przykurcz i coraz większe trudności w posługiwaniu się ręką. W przebiegu choroby dochodzi do przerostu oraz przebudowy włókien kolagenowych, które na powierzchni dłoniowej ręki tworzą charakterystyczne rozcięgno.
  • Choroba Dupuytrena może być leczona różnymi metodami w zależności od stadium schorzenia i stanu Pacjenta. W zaawansowanych przypadkach niezbędne jest przeprowadzenie specjalistycznego zabiegu chirurgicznego, jakim jest fasciectomia transdermalna. Brak podjęcia działań terapeutycznych w przypadku chorowania na przykurcz Dupuytrena może prowadzić nawet do konieczności amputacji palców.

Na czym polega fasciectomia transdermalna?

• Fasciectomia transdermalna to zabieg operacyjny wykonywany w zaawansowanym stadium przykurczu rozcięgna dłoniowego ręki. Działanie polega na całkowitym usunięciu struktur, które uległy przerośnięciu oraz fragmentów tkanki łącznej wykazującej cechy bliznowacenia. Celem zabiegu jest przywrócenie sprawności w zakresie ruchomości dłoni i wyeliminowanie przykurczu oraz charakterystycznych objawów choroby.
  • Fasciectomia transdermalna przeprowadzana jest w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym. Zabieg trwa zazwyczaj od kilkunastu minut do godziny w zależności od rozległości i umiejscowienia zmian chorobowych oraz stanu indywidualnego Pacjenta. Efekty zabiegu są długotrwałe i pozwalają na całkowite usunięcie przykurczu Dupuytrena, choć nie ma gwarancji, że schorzenie nie powróci w przyszłości w innym rejonie dłoni.

Fasciectomia transdermalna – wskazania po zabiegu

• Po przeprowadzeniu fasciectomii transdermalnej na operowane miejsce zostają założone szwy, a dłoń nie jest unieruchomiana. Po zdjęciu opatrunków i szwów czasami niezbędne jest rozpoczęcie rehabilitacji w celu stopniowego przywrócenia pełnej sprawności ręki, a po zastosowaniu niektórych metod czasami fizykoterapia nie jest konieczna. Rehabilitacja może potrwać od kilku do kilkunastu tygodni, co zależy od indywidualnego planu leczenia Pacjenta.
  • Zabieg operacyjny fasciectomii transdermalnej, fasciotomii, jak i inne działania inwazyjne i małoinwazyjne, wymaga ogromnej precyzji i zastosowania innowacyjnych technologii. Fasciectomia transdermalna wykonywana z zastosowaniem najnowocześniejszych metod przeprowadzana jest przez wykwalifikowanych specjalistów z zakresu chirurgii ręki w HANDPROJECT Minimedica w Gdańsku.

Leczenie w Handproject Clinic

• Zapraszamy do kontaktu i szczegółowego zapoznania się z naszą ofertą. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i umówimy dogodny oraz nieodległy termin konsultacji z naszymi najlepszymi specjalistami, którzy dokonają szczegółowej diagnostyki i dobiorą indywidualną formę pomocy oraz działania.