Ból stawu łokciowego

Bóle w stawie łokciowym bywają wyjątkowo dokuczliwe i w wielu przypadkach uniemożliwiają codzienne funkcjonowanie oraz wykonywanie nawet najprostszych czynności. Bolące stawy łokciowe mogą być następstwem nie tylko przebytego urazu, ale również kontuzji lub nawet stanowić przejaw toczącego się stanu zapalnego lub poważnej choroby. Takie sytuacje wymagają szczegółowej diagnostyki i czasami nawet podjęcia zaawansowanych działań chirurgicznych, które na najwyższym poziomie oferuje HANDPROJECT Clinic w Gdańsku.

Ból w stawie łokciowym – przyczyny

• Staw łokciowy należy do jednego z najbardziej skomplikowanych stawów w ciele człowieka. To miejsce, w którym za pomocą więzadeł i torebki stawowej łączy się kość promieniowa, ramienna i łokciowa. Ponadto w okolicy tej występują liczne nerwy, mięśnie i inne struktury, które należy poddać leczeniu, gdy zmieniony chorobowo zostaje staw łokciowy. Ból występujący w tym rejonie często świadczy o schorzeniach, które można wyleczyć w sposób nieoperacyjny lub operacyjny.
  • Przyczyną bólu stawu łokciowego najczęściej są urazy, takie jak złamanie, skręcenie lub zwichnięcia łokcia, a także złamanie wyrostka łokciowego. Bolący staw łokciowy może też świadczyć o chorobie zwyrodnieniowej lub stanach zapalnych. Ból stawu łokciowego przy ruchach zginania, prostowania czy nasilający się w nocy w spoczynku, najczęściej może być spowodowany: zapaleniem ścięgien (tendinopatia), zapaleniem przyczepów ścięgnistych (entezopatia), w tym łokieć golfisty czy łokieć tenisisty, zapaleniem kaletki łokciowej, zespołami uwięźnięcia lub innych nieprawidłowości struktur nerwowych.

Ból stawów w łokciach – kiedy udać się do specjalisty?

• Ból stawu łokciowego przy prostowaniu, nasilający się po wysiłku, nocą czy odczuwany wraz z innymi dolegliwościami, takimi jak drętwienie czy zaczerwienienie w okolicy stawu, wymaga niezwłocznej konsultacji z lekarzem. Wykonanie podstawowych badań, obrazowych i innych działań jest często szansą na powstrzymanie rozwoju schorzenia i poprawę ruchomości stawu.
  • U osób z problemami w obrębie stawu łokciowego często też występuje obrzęk w miejscu zmienionym chorobowo, pojawiają się trudności w podnoszeniu cięższych przedmiotów czy wykonywaniu różnych ruchów ręką. Ból w stawie łokciowym może też promieniować do nadgarstka, a w zaawansowanych stadiach nieleczonych schorzeń prowadzić może do niemal całkowitej niemożności zgięcia kończyny w łokciu.

W jaki sposób wyleczyć bolący staw łokciowy?

• Ból w obrębie stawu łokciowego lub innych struktur w tym rejonie często leczony jest za pomocą środków przeciwzapalnych w postaci maści, tabletek i zastrzyków czy zabiegów z zakresu fizjoterapii. Jednak w wielu sytuacjach konieczne może być wykonanie zaawansowanych zabiegów regeneracyjnych lub nawet chirurgicznych włącznie z rekonstrukcją uszkodzonych struktur.
  • Takie działania oferuje wykwalifikowany i doświadczony zespół HANDPROJECT Clinic w Gdańsku. To placówka specjalizująca się w leczeniu dolegliwości stawów w obrębie ręki i łokcia różnego typu z zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań i technologii na najwyższym, światowym poziomie.

Leczenie w Handproject Clinic

• Zapraszamy do kontaktu i szczegółowego zapoznania się z naszą ofertą. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i umówimy dogodny oraz nieodległy termin konsultacji z naszymi najlepszymi specjalistami, którzy dokonają szczegółowej diagnostyki i dobiorą indywidualną formę pomocy oraz działania.