Bóle stawów rąk

Ból stawów rąk to szczególnie dokuczliwa dolegliwość, która potrafi utrudniać codzienne funkcjonowanie i wykonywanie nawet podstawowych czynności. W dodatku bardzo często to, co na bolące stawy rąk jest polecane, faktycznie nie działa. Ból mięśni i stawów rąk wywoływany jest zazwyczaj przez różnego rodzaju schorzenia, urazy i chorobę zwyrodnieniową, które prowadzą do nieprawidłowości lub ucisku różnych struktur. Taki stan wymaga zaawansowanego i specjalistycznego leczenia, które oferuje HANDPROJECT Clinic w Gdańsku.

Czym może być spowodowany ból mięśni i stawów rąk?

• Bolące stawy rąk, a także okolicznych struktur anatomicznych, mogą mieć wiele przyczyn. Choć najczęściej występowanie bólu kojarzy się z urazem mechanicznym, złamaniem, stłuczeniem czy zwichnięciem, najczęstszym powodem występowania bólu w stawach palców rąk jest reumatoidalne zapalenie stawów, czyli gościec.
  • Zarówno ta przypadłość, jak i bóle stawów rąk innego pochodzenia, dotyczą głównie kobiet w wieku średnim, choć również inne zaawansowane i przewlekłe schorzenia wymagają leczenia zachowawczego lub operacyjnego również u mężczyzn. Aby odpowiedzieć na pytanie, co na bóle stawów rąk będzie najlepszą formą terapii, niezbędne jest kompleksowe zdiagnozowanie problemu oraz określenie, którego obszaru dotyczy dokładnie przypadłość. Najczęściej są to nadgarstki, stawy międzypaliczkowe i stawy śródręczno-paliczkowe.
  • Zaawansowanego leczenia mogą wymagać również stany zapalne stawów, schorzenia wywołane przez infekcje wirusowe, przeciążenia czy schorzenia, które pojawiły się w związku z działaniem czynników genetycznych. Często przy chorobach stawów dochodzi też do uszkodzenia nerwów, które mogą wymagać zastosowania leczenia operacyjnego.

Jakie inne objawy mogą towarzyszyć bólom stawów rąk?

• Poza samym bólem odczuwanym w okolicy nadgarstka, poszczególnych palców czy całej ręki, schorzenia występujące w tym rejonie mogą powodować: zesztywnienia dłoni oraz ograniczenie ruchomości, zniekształcenia dłoni i palców, zaczerwienienia i obrzęki stawów, guzki podskórne widoczne w okolicy stawów, uczucie drętwienia i mrowienia dłoni, częste stany podgorączkowe.
  • Objawom tym często towarzyszą też zaburzenia depresyjne będące skutkiem spadku aktywności życiowej i zawodowej oraz efektem niemożności wykonywania wielu czynności z taką sprawnością jak dawniej. Charakterystycznym symptomem przy bólach stawów rąk bywa też brak apetytu i nasilanie się objawów w nocy.

Co na bóle stawów rąk? Jak poradzić sobie z problemem?

• Ból stawów palców rąk wymaga przede wszystkim szczegółowej i zaawansowanej diagnostyki. Jeżeli przypadłość jest zaawansowana, wówczas niezbędna bywa pomoc chirurga ręki, który zaplanuje stosowną ingerencję i zabieg, usunie przeszkodę będącą źródłem problemu lub też dokona rekonstrukcji odpowiednich struktur w dłoni.
  • Takie kompleksowe działania przeprowadzane są w HANDPROJECT Clinic w Gdańsku, gdzie bólami stawów, ich przyczyną i kompleksowym leczeniem nawet skomplikowanych przypadków zajmują się wykwalifikowani i doświadczeni specjaliści z zakresu chirurgii ręki. To również najnowocześniejszy sprzęt i innowacyjne techniki operacyjne umożliwiające uzyskanie oczekiwanych rezultatów.

Leczenie w Handproject Clinic

• Zapraszamy do kontaktu i szczegółowego zapoznania się z naszą ofertą. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i umówimy dogodny oraz nieodległy termin konsultacji z naszymi najlepszymi specjalistami, którzy dokonają szczegółowej diagnostyki i dobiorą indywidualną formę pomocy oraz działania.