Ból stawów dłoni

Obrzęk dłoni i ból stawów to dolegliwości, które bywają uciążliwe nie tylko ze względu na odczuwany dyskomfort, ale również utrudnione wykonywanie codziennych zadań. Odpowiedź na pytanie, co na ból stawów dłoni zastosować, aby pozbyć się przypadłości w sposób trwały, nie jest jednak taka prosta i w głównej mierze zależy od przyczyny występującego problemu oraz rodzaju zastosowanego leczenia. Kompleksową diagnostyką, jak i działaniami terapeutycznymi w tym zakresie zajmują się specjaliści z HANDPROJECT Minimedica w Gdańsku.

Bóle stawów dłoni – jakie mogą być ich przyczyny?

• Bolące stawy dłoni mogą świadczyć o występowaniu różnych chorób, w tym także następstw urazów. Jednak wśród najczęstszych przyczyn tego typu dolegliwości znajduje się choroba zwyrodnieniowa i reumatoidalne zapalenie stawów, czyli gościec. Wówczas charakterystyczny jest ból stawów dłoni rano oraz wieczorem. Schorzenie może pojawić się na skutek wystąpienia stanu zapalnego, infekcji wirusowych, przeciążeń, a także predyspozycji genetycznych m.in. w stawach międzypaliczkowych, śródręczno-paliczkowych, czy nadgarstku.
  • Ból stawów dłoni spowodowany jest również występowaniem różnych neuropatii powstałych na skutek urazów mechanicznych, wypadków czy nadwyrężeń w związku z intensywnym uprawianiem sportu. Wówczas typowy bywa także ból ścięgien w obrębie ręki.
  • Ból stawów dłoni może być także spowodowany takimi schorzeniami jak: zespół cieśni nadgarstka, zespół kanału Guyona, łokieć tenisisty, łokieć golfisty, ganglion. Zdarza się, że bóle w stawach dłoni towarzyszą również schorzeniom kręgosłupa, np. dyskopatii.

Ból stawów dłoni i towarzyszące mu objawy – kiedy zgłosić się do specjalisty?

• Bolące stawy dłoni to w przypadku występowania poszczególnych, wymienionych powyżej schorzeń nie jedyne dolegliwości. Ponadto Pacjentom może towarzyszyć: drętwienie i mrowienie, zaburzenia czucia, zniekształcenia stawów, ograniczenie ruchomości i zesztywnienie dłoni, zaczerwienienie stawów, występowanie stanów podgorączkowych, obecność wyczuwalnych guzków podskórnych.
  • W przypadku zauważenia podobnych symptomów należy niezwłocznie zgłosić się do specjalisty, który wykona stosowne działania diagnostyczne i określi rodzaj oraz poziom zaawansowania schorzenia.

Ból stawów dłoni – leczenie

• To, co na bolące stawy dłoni należy zastosować, ściśle zależy od przyczyny dolegliwości i stanu Pacjenta. Im wcześniejsze stadium choroby, tym większe szanse na wyleczenie i mniej inwazyjne metody można zastosować, aby pomóc Pacjentowi.
  • Niekiedy jednak metody leczenia zachowawczego i odpowiednie ćwiczenia nie wystarczą i konieczne jest wykonanie leczenia operacyjnego oraz przeprowadzenie rekonstrukcji poszczególnych struktur w obrębie dłoni. Wymaga to wdrożenia specjalistycznych metod i nowoczesnego sprzętu. Innowacyjne technologie w tym zakresie, kompleksowa opieka przedzabiegowa i pozabiegowa oraz zaawansowane techniki operacyjne stosowane przez wykwalifikowanych specjalistów dostępne są w HANDPROJECT Minimedica w Gdańsku.

Leczenie w Handproject Clinic

• Zapraszamy do kontaktu i szczegółowego zapoznania się z naszą ofertą. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i umówimy dogodny oraz nieodległy termin konsultacji z naszymi najlepszymi specjalistami, którzy dokonają szczegółowej diagnostyki i dobiorą indywidualną formę pomocy oraz działania.